۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۵۲

فرمانده بسیج طلاب و روحانیون خوزستان:

دوره‌های همیار سلامت برای ۵۵۰ جهادگر در خوزستان برگزار شد

دوره‌های همیار سلامت برای ۵۵۰ جهادگر در خوزستان برگزار شد

اهواز فرمانده بسیج طلاب و روحانیون خوزستان گفت: تاکنون دوره‌های همیار سلامت برای ۵۵۰ جهادگر در استان خوزستان برگزار شد.

حجت الاسلام بهادر پرچم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در مرحله اول اعزام و سازمان‌دهی جهادگران عرصه سلامت با تعریف عملیات جهادی تحت عنوان «جهاد سلامت» بر عهده بسیج طلاب بود که در آن مقطع جهادگران ۵۳ روز در بیمارستان‌ها حضور داشته‌اند.

وی افزود: جهادگران در شهر اهواز، بیمارستان‌های رازی و سینا و در بخشی از شهرها مثل بندر ماهشهر، دزفول، شوشتر یا مسجدسلیمان را پوشش داده‌اند که اعزام و ساماندهی نیروهای جهادی برای این حضور با محوریت بسیج طلاب بود.

فرمانده بسیج طلاب و روحانیون خوزستان با اشاره به اینکه حدود ۴۰۰ جهادگر به صورت شیفتی در مرحله اول حضور داشته‌اند، تصریح کرد: در مرحله دوم نیز بعد از دستور مقام معظم رهبری مجدداً اعزام نیروهای جهادی شروع شد.

حجت الاسلام پرچم در ادامه خبر داد: یک تفاهم‌نامه همکاری چند جانبه بین بسیج طلاب، بسیج سازندگی، ریاست و دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت حوزه‌های علمیه خوزستان برای حمایت و پشتیبانی از جهادگران عرصه سلامت منعقد شده و جهاد مواسات شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۶ روز است که نیروهای جهادگر در بیمارستان‌ها حضور دارند، عنوان کرد: در مرحله اول جهادگران در بیمارستان رازی و گلستان و در مرحله دوم در بیمارستان سینا و امیرالمؤمنین حضور پیدا می‌کنند که این نوع پوشش بیمارستان‌ها با درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز است.

فرمانده بسیج طلاب و روحانیون خوزستان به اهداف اجرای این تفاهم‌نامه اشاره کرد و گفت: خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی و همیاری با کادر درمان مهم‌ترین اهداف هستند که در قالب بردن بیمار برای اکو، سونوگرافی، جابه‌جایی، ماساژ، صحبت، مشاوره و امیدبخشی، اعلام نیاز به دفاتر پرستاری، تماس تصویری با خانواده و غذا دادن برای بیماران عملیاتی می‌شود.

حجت الاسلام پرچم بیان کرد: حجم مراجعات این‌قدر زیاد است که رسیدگی به چنین اموری برای پرستاران آن‌طور که باید باشد، میسر نیست؛ برخی مواقع نیز انجام واجبات زمین می‌ماند که در این زمینه نیز همکاری لازم را داریم و مهر و سجاده برای بیماران به صورت کاملاً بهداشتی تهیه و در اختیار قرار داده می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناسبت عید غدیر، حضور خدام امام رضا (ع) در دهه کرامت و توزیع غذای تبرکی، یادآور شد: برای تجلیل از کادر درمان نیز در بیمارستان‌ها حاضر شدیم و از زحمات آنها با اهدای هدایا و گل تقدیر کردیم.

فرمانده بسیج طلاب و روحانیون خوزستان اظهار کرد: مأموریت اصلی خود را تبلیغ دین و فرهنگ می‌دانیم؛ امروز این تکلیف و ضرورت خدمت ایجاد شده پیوست فرهنگی آن مهم است که به لطف خدا خروجی خوبی داشته است و رؤسای بیمارستان‌ها نیز حضور نیروهای جهادی را مؤثر و دلگرم‌کننده می‌دانند.

حجت الاسلام پرچم با اشاره به اینکه کادر بهداشت و درمان در خط مقدم حاضر و ما هم به اندازه وسع خود گوشه‌ای خدمت‌رسانی می‌کنیم، اضافه کرد: در این مرحله بیش از ۱۵۰ نفر به صورت شیفت‌بندی در بیمارستان‌ها حاضر می‌شوند؛ مردم عادی از دانشجو، کارمند و اصناف تا بسیج اقشار مختلف به عنوان نیروهای جهادگر داوطلب در اجرای این برنامه‌ها حضور دارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه نیروها در دو شیفت ۷ صبح تا ۱۴ ظهر و ۱۴ ظهر تا ۲۰ شب در بیمارستان‌ها حضور دارند، خبر داد: تاکنون دوره‌های همیار سلامت برای ۵۵۰ نفر برگزار شد که هیچ‌کدام از افراد حاضر در برنامه‌های اجرایی بسیج طلاب برای کرونا در صورت حضور نداشتن در این دوره اجازه همکاری ندارد.

کد خبر 5071335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha